Fashion Blogger... or Whatever

Save Yourself From Online Shopping


One thing I promised this blog would be is not just a fashion/ style blog. I really want to make it more than that. Thus the title "Fashion...or  whatever". Granted, we love you bloggers out there with your fancy clothes. However, as a reader one thing I find myself doing outside of looking for fashion inspiration are tips, advice, and information. So I figured why not be that.

With that being said let's move along. My name is Ashley and I love to shop  online shop. I am sure I am not the only one who can admit I do it entirely too much. The the point I can go in the red zone. And by red zone I mean overspend. There, I said it. If my life was set up the way I wanted it to be I would shop everyday of the week, my house would be completely decorated with all the expensive shit I want, and I would travel the World frequently. Definitely not the case. I have to chose one at a time.

In an effort to save from overspending on fashion, I give you all 5 tips that help me fight the online shopping war against my piggy bank. I mean, you can just stop all together.. but yeah, I highly doubt that will happen..



Wish Lists/ Shopping Carts- This is my favorite thing about online shopping, I have several wish lists out there. Here's why, I can put as much as I want to in them without spending a dime. Think of it as window shopping. I literally have things set up by priority whens it comes to my fashionable needs. When I have the money available, I complete a shopping cart/ wish list. After I filter out what I really want of course. Truthfully, wish lists help me from being an impulsive buyer. 98% of the time I look at the items, again and again (times 10). And say mmmm do I really need this? You would be amazed how much I avoid spending with this maniacal process.

Wait for it- One thing about items online, they go on sale. Here's my thing, when I see something I absolutely have to have I buy it. That usually leaves me with nothing. I have to remind myself there is nothing that is going to stop my breathing if I don't buy it. (Read that twice). With that being said, wait it out. If it sells out, oh well. Other items will come along. Now, by all means if you have it do what you have to to. But when you're trying to save. You have to decide what's more important. Saving up for that trip you want to take, or a shirt that will probably be worn once, or thrown in the back of closet and you find six moths later "wait, when did I buy this?".  Please don't tell me I'm the only one.. COME ON SOMEBODY!!?

Unsubscribe From Promotional Emails- "Out of sight out of mind" is my philosophy when it comes to online shopping. These people know exactly what they are doing when they send out mid week 25% off coupons. You start to think about that handbag waiting in your shopping cart. I know, because it happens to me. When you get these emails, scroll to the bottom and click "unsubscribe". I just did this within the last two weeks, and it makes a big difference. As the emails come in, I unsubscribe. You won't believe how much unnecessary shit I have purchased because of this. I literally have a pair of booties I am never going to wear because Shoedazzle offered them for $10.. yes, they were only $10 plus $4.95 for shipping. But that was $15 dollars I spent for no reason. Think about it.

Search For Promo Codes- Okay, yes a lot of the promotional emails send out promo codes, but guess what?  Different sites like Retailmenot and Dealsplus are engines that literally rummage the four corners of the world to look for deals and online promotional codes. When you are ready to purchase simple google "(insert name of store) Promo codes" these two are usually the first ones to come up. You would be amazed by the deals you find. I NEVER check out without doing this first.

Check Around - At one point in time I used to think I was crazy, a lot of these popular sites such as Choies, Sheinside, and Aliexpress have the same stuff... just different prices. No seriously. They all ship from China and it's quite obvious their buyers shop at the same markets. No shade, because I love them all. Before you snag that jumpsuit for $25, google it. You just may find the same one for way less. Exhibit A

Same

.:: This Look ::. 
Ali Express set can be found here 
Sheinside set here 

If you are now even more tempted to shop, I am sorry. This was not my intention, lol. Take a $100 Visa Gift Card on me. I am offering this in a giveaway that is still going on, it is International and ends Midnight (EST) 6/15/2015. Check it out here 
On a brighter note, I hope these tips helped someone out there, because the saving struggle is real... from one addict to another. You're welcome :)

    .::Let's connect::.
Facebook- www.Facebook.com/AshleyTamarrablog
Snapchat- AshleyTamarra

Making my dreams come true,
Ash 

29 comments :

  1. Great tips Ashley! I use shopathome.com. It saves me loads of money.

    ReplyDelete
  2. NERLINE!!!! Heyyyy! Thanks dear I'm going to look into this! Thanks for stopping by

    ReplyDelete
  3. Alyce WonderlandJune 3, 2015 at 10:07 AM

    I have to admit I can get really carried away with online shopping. Sometimes I feel as if I bought items that I don't really wear. Thanks for the tips!! I think I will find them really useful when I go online shopping. :D

    Aforalyce.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Such a great post!! I'm trying to save money and pay down some debt so I've unsubscribed to tons of promo emails! I still have a few that I'm holding on to and honestly it's killing me! I've gotta let those go too. lol Online shopping is wayyyyyy too easy!

    ReplyDelete
  5. Thank you Deb... waayyyy tooooo eeeeeasssssy! It's so sad because I sit at work and just browse and click. Smh. That unsubscribing did wonders man. I still have a few that are going to have to go too! lol! See!? I knew I wasn't alone in this.

    ReplyDelete
  6. I think we all do! lol. Thanks for reading lovely.

    ReplyDelete
  7. Definitely need to unsubcribe from emails I hace beyond spended from online shopping!! Ah thanks for the amazing tips

    Candice | Beauty Candy Loves

    ReplyDelete
  8. Ash -
    I am so crazy about how things fit that I have a hard time ordering online. Also I am very much someone who indulges in instant retail satisfaction so getting my items days later drives me crazy lol.

    But that set from Aliexpress - have you order from there before? I've seen different things on that site I'd love to buy, but wasn't sure about the process, delivery, or item quality.

    Z · JPOTTER

    ReplyDelete
  9. I have not personally ordered as of yet. However, my sister does all the time, She hasn't had an issue yet. The delivery is a tad bit slower (2 weeks) and the quality is actually okay. Hmmmm maybe I will do a test run MYSELF and post about it.

    ReplyDelete
  10. Right!?! Do that.. it really does help! Thanks for ready as always

    ReplyDelete
  11. Great post, Ash. Yeah one gets carried away................
    xox
    Lenya

    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
  12. That is so funny that you used that jump suit as an example b/c no joke I almost impulsed bought it from Sheinside two days ago. Luckily I paused and looked at the photos of it on real people and realized on everyone it was more of a belly shirt and not a crop top as shown on the model. It is so cute though. Thanks for the tips, I will definitely keep them in mind! xoxo

    -Chelsey

    -http://chelseypatti.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. This is such a cool and interesting post! These are really helpful tipps and the look is just so beautiful!

    Have a great day dear!
    xxx
    Bianca

    http://baltisoul.com

    ReplyDelete
  14. nice find that you see the same thing cheaper. You can also search on google photos, if you see an outfit and search on the picture, I have found things that way - hehee good catch!

    ReplyDelete
  15. Love your blog!!! sooo nice!! great post

    Check my blog and if you want we can follow each other

    http://fashionelja.blogspot.com

    https://www.facebook.com/pages/Fashionelja/1577546502530059

    ReplyDelete
  16. hahaha! You definitely have to be careful.. I almost did the same thing! Thanks for reading babe.

    ReplyDelete
  17. Monika LackowskaJune 5, 2015 at 6:27 PM

    Great post:)

    ReplyDelete
  18. I swear everything you post hits so close to home! lol I shop way more online for myself than I do in stores and I just recently subscribed from (it felt like) over 100 promos! It's crazy! I've cut down a lot, but I don't know if I can give it up too much! :) Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  19. Chic and AlluringJune 6, 2015 at 8:56 PM

    Really great ideas, seriously! My favorite way to save money is "fantasy shopping." I'd add things to my cart, and then exit. I'd save the cart, though, and go back to it maybe a day or two later, and more often than not, I'd realize that I didn't even want those things in the first place. Warning: DO NOT do this at 4AM. Nothing good will come of this. Lol.

    ChicAndAlluring.com

    ReplyDelete
  20. You've got some really excellent tips. I am hunter for deals myself, and you'd be suprised the coupons you'll fine before you hit the purchase button online, lol! Yeah, I compare, make wishlist, wait for sales, and shop at discount stores! A girls gotta do what a girls gotta do, because you want to have money to have fun in your cute clothes too, haha!

    xoxo,
    Tania
    http://inspiremyfancy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Right! I always check for coupons lol. So happy to see I'm not the only one who has all these issues. :)

    ReplyDelete
  22. Great post. And interesting tips. We ladies love to shop, Fact. But we also want to save some extra cash too.

    www.bellacurvesng.com

    ReplyDelete
  23. I also shop on line but not that crazy lol.. these rae helpful tips
    fashionitazbybuiti.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. lovely

    new post: http://melodyjacob1.blogspot.com/2015/06/smokey-eyes.html

    ReplyDelete
  25. Tip #3 works out for me. A while back I unsubscribed from all promotional email and I have definitely reduced my online spending.

    ReplyDelete
  26. Dica maravilhosa amei o look.
    Canal:https://www.youtube.com/watch?v=eNNlFtDc1-o
    Blog:http://arrasandonobatomvermelho.blogspot.com.br

    ReplyDelete

Thank you so much for reading, I enjoy your lovely responses and I try my best to reply. Don't forget to leave your website info so I can stop by :)